Kerékpár barát golden Gate

E hónap első felében meglátogatott Gábor, s tettünk egy egész nagy dél-nyugat USA tripet, kb. 12 napon keresztül utaztunk, megnézve a főbb látványosságokat. Los Angeles volt az első megálló- ez tőlem két órás repülőút- a hihetetlenül nagy területen elhelyezkedő városon belül (kb. 3,5 órába is bele telik, ha egyik végétől a másikig szeretnél eljutni) West Hollywoodot és Venice Beachet emelném ki, nagyon jól éreztük magunkat és nyári idő volt. Ezután San Francisco következett, ahol a város domborzata, a cable car-ok ( a meredek utcákon közlekedő fogaskerekűk, amelyekről csodás kilátás nyílik a városra), valamint a Golden Gate hídon átbiciklizés tette az élményt felejthetetlenné. Vegas egy plasztik pénznyelő, hatalmas szállodák, mindegyik aljában kaszinó, az amerikaiaknak van valami érzékeny kötődésük a szerencsejátékhoz, mert ennyi rulett asztalt, félkarú rablót és krupiét sosem láttam, s emberek tízezrei gépeznek folyamatosan a fiataltól a nagyszámú nyugdíjasig. Két napra autót is béreltünk s megnéztük Arizonát a lélegzetelállító Grand Canyonnal, s a számomra kedvenc Monument Valley- val Arizona és Utah határán. Lehetséges, hogy egy egyetemi ismerősökkel szervezett túra keretében áprilisban még elmegyünk egy sátorozásra is a kanyonhoz, mert túrákra most nem volt időnk, pedig szerintem az is egy nem mindennapi élmény. A mediációs képzés folytatódik. A képzést vezető tanár Anne Lightsey nagyon lelkes oktató, hihetetlenül komolyan veszi a munkáját, ez már csak a kapott szakmai anyagokon is látszik. A legutóbbi alkalommal belátogatott az órára a helyi bírósági mediáció vezetője, s szimulált két csoporttársunkkal egy tényleges esetet, amelynek valamennyi részét kielemeztük együtt, meglehetősen hasznos volt. A bírósági mediáció vezetője biztosított arról is, hogy bármikor mehetünk megfigyelni a mediációs üléseket. A következő időszakról előre csak annyit mondanék, hogy köszönhetően a PIPA Alapítvány sikerének, májusban Ritter Andreával New Yorkba látogatunk, ahol meglátogatunk LMBT mediációval foglalkozó intézeteket szakmai tapasztalatcsere céljából. A már kialakult kontakt személyek roppant kedvesek , és lelkesek a látogatásunk kapcsán, már nagyon várom.